Stabilizer?


Perkenalkan Equipment yang aku pakai.
Haa.. Stabilizer aku pelik sikit. Satu aku buat sendiri , satu lagi yang seperti korang selalu nampak or pakai Tripod . Tapi untuk video kadang kadang aku bawak stabilizer yang aku buat sendiri. Nama dia DIY Square Fig Rig (Handheld) kegunaannye kalau amik video. Video tu tak goyang sangat lah. Lepastu pulak biler pegang benda tu kau tak penat sangat. paip yang kat blakang tu, kegunaanye untuk angle yang korang nak. Seperti contoh korang nak amik video belah atas or bawah. Nak kata benda ni mahal. Tak jugak la, tak sampai rm10 pun. Melainkan korang tak de gergaji kecil or gam pvc dan spray tu baru lah lebih rm10, tapi takde lah sampai rm20.

Aku lebih suka pakai Square Fig Rig tu, sebab boleh record video secara 'freestyle', Ni video contoh yang aku rakam . Ada yang goyang goyang sikit sebab time tu lupa nak longgarkan screw handle. Sorry eh . Saksi kan (SHORT) Video dari Event JB Art Festival dan video yang aku amik.



...