Confuse!

"Aku Keliru, Menjadi Buntu" - Bunkface (Revolusi)

Kadang kadang aku tertanya tanya boleh ke aku post gambar aq dekat orang and dia terima ke gambar aku ek? Aku tetiba rasa tak yakin, aku pun usha la gambar gambar orang en. Lepastu aku pun post la gambar aku dekat dia orang en. Tak sangka lak dia orang delete gambar aku. Terkejut besar aku tengok en. Lepastu aku pun ternampak satu comment ni tulis, gambar aku FAKE.

Huih! Terkejut besar aku baca tu. Aku nak tunjuk bukti gambar gambar aku pun macam susah nak bagitahu dia orang kan sebab yelah kadang kadang orang luar ni kita senang percaya tapi hakikatnya kita tak tahu. Kadang kadang kita post gambar diaorg cakap je fake tapi dalam diam diaorg dah copy. hmm.. Tapi takpe lah dah terjadi tak leh buat ape lagipun tu just gambar sesaje bukan pertandingan pun. 

Yang pasal keliru lak , aku sebenarnya keliru pasal kata orang lah kan. "Gambar gambar yang kau amik ni semua nye berasas seni. Maksud aku dari sini , semua juru gambar tak kira lah dia juru gambar jenis ape pun. Semua nye memang seni sebab seni Photographer sebenarnya seorang Artistic. Klau dia tak minat seni dia tak boleh lah bergambar." 

dari ayat orang tu lah aku cuba tunjukkan kat orang pasal gambar gambar aku ni tapi tak sangka lak dia kata aku fake? LOL, ingat setiap orang perlu tengok dari camera , rupa or duit ke? -.-'' nak je aku tanya diaorang "Are you RACIST?". Anyway life must go on , betul jugak ape mak aku kata. Manusia kadang kadang tak sama macam ape yang kita anggap. Kadang setengah daripada tu mempergunakan kita lebih daripada membantu kita. So sebagai pengajaran aku lah kan. Lain kali kalau aku nak post gambar ke ape aku tag nama aku kat situ. Bagi orang tau yang tu gambar aku bukan Google. Selamat lah luar negara, kalau dalam negara aku da saman da hehe. 

Sebenarnya aku bukan nak kata ape lah kan. Ye memang betul, setengah orang luar negara tak suka kita. Tak tau lah kenapa kan. Tapi biler diaorang dah kenal kita, mula la kata kata manis dari bibir atau jari sambil menaip. So bagi aku ni semua ni perkara biasa. It's better to move on rather than being like sitting ducks .